nuffnang ads

ini lah aku,,,weee..=)

ini lah aku,,,weee..=)
aku ingin melakukan sesuatu perkara yang sering orang lain buat,,aku cuba,,cuba,,dan akan mencuba tuk trs mendapatkan nye,,dan akhirnye aku akan mendapat penjelasan yang tepat,,adekah susah atau senang,,

jam dinding

Wavy Tail

I made this widget at MyFlashFetish.com.


glitter-graphics.com

lets go my friends follower me...

Isnin, 22 Ogos 2011

CIKGU, TENTERA DAN MODEL???

assalamualaikum dan salam 1 malaysia,,,,

halooo friend yg ade dlm blog aku nie. sihat ke tidak. cm ner pose thn nie. ok ke tidak???bg laki jgn malukian kaum adam ok. korg kne penuh. klu x penuh malu lah ngan perempuan, mereka ade sbb cuti. betul x kaum hawa...hiihih. jgn marah yerk. benda betul harus d tegakkan. jgn d pertikaikan. huhu,,,



ok..baiklah.. are nie nak cite pasal di atas iaitu TITLE: CIKGU, TENTERA, MODEL. aku rse binggung, keliru, x tau nak wt suggest yg mne satu.. aku rase kurang selesa ngan ape yg berlaku. kalau aku pilih yg satu, yg kedua n ketiga aku nak capai gak. kalau nak kedua, yg satu n tiga nak gak, n ke tiga lak,,no satu n kedua pon aku nak gak. so makne nye aku nak rase semua nye..boleh ke??hahah. agak besar cite2 yg aku ingin capaikan. p msh x tau nak wt mne satu. huhu..

1) BAKAL CIKGU
CIKGU SHAHRIZAM BIN ZAKARIA..=)


aku ambil diploma pendidikan awal kanak-kanak kerjasama unirazak. pd thn nie bermulanya practicum aku pd 19/9/2011.aku tgh tgu tuk practicum.  d melaka. p tempat practicum belum d tetapkan lg. so aku msh menunggu tempat practicum. aku takut gak tuk practicum nie, kerana aku x pernah mengajar bdk2 p aku ske bdk2. ske pon x berbaloikan. aku kne wt practice sebelum practicum bermula. p nak practice kat mne. spe nak anto anak nye kpd aku??hahah. pelik betul aku nie. sabo2 lah yerk. practicum t ko akan rase eijam. nak sgt practicum kan,,amik ko t. huhu. ok. pasal practicum aku perlu tgu dlm sebulan g. lepas raye bru lek melaka n nak serve sekolah. harap dpt lah sekolah yg best. huhuh..

2) TENTERA


pd 19/9/2011 ade temuduga TENTERA UDARA DI RAJA MALAYSIA (TUDM). aku lebih berminat kepada POLIS DIRAJA MALAYSIA (PDRM) tp tarikh tawaran die dah lepas n time tuh aku dah tengok tawaran nye, tp knpe aku x pergi minta borang PDRM are tu dekat melaka, dapat ke tidak itu len cite. dah aku yg rugi tp peluang ke dua aku tuk pergi ke temuduga TUDM nie aku x kan lepaskan walaupon aku dah nak practicum. tp ade perkara yg buruk telah berlaku antara nye ialah tarikh tuh bertindih dengan tarikh practicum aku. temuduga die dekat sekolah menengah pay fong melaka. p aku x dpt hadir. sbb nye aku dah mula practicum d sekolah. cm ner skung nie. p aku amik inisiatif yg lain, aku pilih 18/9/2011 di batu pahat sekolah menengah tinggi batu pahat. p aku nak tido uma spe. kalau nak p awal2 pg mmg menggigil lah aku. nak kne bangun awal, pastu mata nie takut x leh bukak pg2 lak t. so aku kne wt pilihan yg tepat sebelum ape2 berlaku. aku nak mintak bantuan dr wan emo kos die dr batu pahat. aku nak tumpang uma die n nak p sekolah menengah tinggi batu pahat tuh t. t kalau dapat moto, aku akan p batu pahat ngan moto, harap dpt lah moto, aku perlukan sgt2 kenderaan skung nie. nanti aku msg wan nak tumpang uma die semalam n aku blik ke melaka ngan die nanti. harap wan bagi lah tumpang kan. aku x nak lewat pergi ke sekolah tersebut. waktu temuduga kat sekolah tuh pon start 8pg sehingga 9.30pg...harap aku bangun awal dan stand by ape yg d perlukan. aku mengharapkan ape yg aku usaha akan dapat n berbaloi. aku x kan ke sana tpe bersebab, sbb nye aku takut diploma yg aku pegang skung nie x menjamin kehidupan aku, so aku mencuba perkara lain supaya dpt menjamin kehidupan aku satu hari nanti. itu sahaja yg aku ingin sampai kan mengenai tentera....

3)MODEL


haha...pasal model lak aku ade bace satu buku iaitu REMAJA. ade satu penyertaan PENCARIAN HERO REMAJA 2011/2012. tawaran penyertaan nie tamat pd 19/9/2011. aku dah beli buku REMAJA sebyk 4 buah buku d sbb kn nak menyertai HERO REMAJA, tp aku x amik foto shot g. sbb pikir kan duit. aku byk gak pikir ape yg akan berlaku sekiranye aku anto borang tuh, kne panggil amik fotoshot kat kl, nak ddk uma spe??makan minum??duit??yg ptg skung nie DUIT. kalau aku keje skung, mmg aku dah anto awal2. x kesah lah dapat ke tidak. p masalah nye skung nie masalah duit, tuh jerk yg aku pening, kalau nak jd model after nie pon x kesah kan, aku leh p casting mne2,,try n klu dpt aku bersyukur, kalau x dpt pon x perk,,kos aku dah ade keje len. betul ke tidak eijam. cbe ko tgk artis yg len. p casting dpt pon dah MELETOP!!. p nak g kat mne??aku pon x tau kat mne casting tuh ade. p kalau dah ade tawaran ke akan aku try lah lepas nie. huhu. doa2kan lah yerk, p aku tgh pikir cm ner skung nie, nak p ke o x??byk gak kne gune duit,,errmm,,

ok,,haiisshh ape yg aku tengah pikir kan skung nie, ble aku tgk tarikh2 yang d tawarkan semuanye bertindih, ape dah jd skung nie??pertama practicum start 19/9/2011, kedua start temuduga TUDM 19/9/2011, ketiga penyertaan HERO REMAJA last 19/9/2011. cuba korang pikir kan ape yg perlu aku kne wt skung nie??pening n berbelah bagi aku d buat nye. kalau aku wt satu, kedua n ketiga aku nak, kalau kedua, satu n ketiga nak gak, n kalau ketiga, no satu n kedua aku lg lah nak. so aku x dek pilihan yang lain. aku kne pikir masak2 tuk mase dpn aku ape yg terbaik n x terbaik. harap ape yg berlaku, akan aku hadapi ngan tabah.

betul kate penolong pengarah bahagian pengurusan sekolah harian kementerian pelajaran malaysia en ahmad kamal bin ariffin. die kate 'kamoo x akan berjaya kerana x ada pendirian yg tetap'. apeble aku dngar ape yg d kate kan oleh beliau TERSENTAP sekejap dengar kate beliau. mmg btul ape yg d kate kan oleh beliau, AKU TIDAK ADA PENDIRIAN YG TETAP. so aku kne ubah, ubah, ubah tuk pilihan yang mana paling tepat untuk aku. hrp lepas aku buat blog nie, pendirian aku akan tetap ngan cite2 aku,

baik lah, nie pilihan aku. tetap n tetap. x akan berubah, harap begitu.
1 aku akan pergi ke temuduga TUDM pd 18/9/ 2011 d sekolah menengah tinggi batu pahat.
2 aku akan siapkan practicum aku selepas temuduga TUDM aku pd 19/9/2011.
3 tidak akan pergi ke penyertaan HERO REMAJA. boleh pergi ke penyertaan yang lain selain penyertaan
   HERO REMAJA.

AKHIR..AKU DAH BUAT PILIHAN YG TEPAT, HARAP LEPAS NIE X KAN BERKECELARU DALAM PIKIRAN AKU,,

TITIK!!!! SEKIAN....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


glitter-graphics.com
glitter-graphics.com