nuffnang ads

ini lah aku,,,weee..=)

ini lah aku,,,weee..=)
aku ingin melakukan sesuatu perkara yang sering orang lain buat,,aku cuba,,cuba,,dan akan mencuba tuk trs mendapatkan nye,,dan akhirnye aku akan mendapat penjelasan yang tepat,,adekah susah atau senang,,

jam dinding

Wavy Tail

I made this widget at MyFlashFetish.com.


glitter-graphics.com

lets go my friends follower me...

Isnin, 4 Jun 2012

KENANGAN DI MELAKA

assalamualaikum dan salam satu malaysia kepada pembaca yg x jemu melihat update2 di blg saya ini,,

skung nie aku dah kat pasir gudang johor bahru...lps bpe bulan kat melaka,,aku rasa dah tiba masanya aku kena buat keputusan tuk kehidupan aku yang lebih jauh tuk keluarga aku dan diri aku skung nie,,

x tau nak cakap ape lepas aku tinggalkan melaka,,sedih,,hapy,,x terkata rasa nye,,sebab banyak kenangan kat melaka,,dari mula masuk kolej yayasan melaka(first jejak kaki),,sampai kat giant(pengakhiran),,aku telah banyak hadapi pelbagai cabaran hidup yang pahit dan manis nye,,,kebanyakkan yang aku lalui semasa di melaka,,ade pahit n manis,,,


antara pahit yang aku x kan d lupakan adalah,,

1)sakit ependix yang membawa pembedahan berapa centimeter kat perut aku,,kesan nye membuatkan aku rasa sakit hati sebab kesan parut tuh x kan hilang sampai aku mati,,kesan nye akan kekal smpai aku mati,,

2)bercinta bukan main lg,,permulaan stdy,,biaselah budak2 suka bercinta time2 stdy,,,smpaikan aku melukakan hati beliau di sebabkan perangai n sikap aku yang entah mengapa aku tibe2 membuat keputusan tuk memutuskan hubungan tersebut,,sakit juga bile putus ngan beliau,,tp,,,errmmm,,

3)nak final,,pelbagai dugaan aku hadapi,,nak kena paham note dlm bahasa english....perrhh,,mmg aku fail kot,,nasib baik kawan serumah n kawan2 lain membantu aku,,tapi still sama jugak x pernah nak improve kan diri tuk pelajari bahasa english tersebut..selama 3 tahun aku kat melaka,,englinsh aku masih sama,,x dek perubahan,,

4)pam brek motor aku kne curi kat blok peringgit,,perrhhh,,sakit hati aku di buatnye,,rasa cam nak jerk tumbuk2 n belasah org yang amik pam brek moto aku,,baru aje sampai motor tuh kat melaka,,ada jerk yang nak copek2 barang kat motor aku,,tension aku time tuh.,time tuh aku d kejutkan oleh member aku,,suruh anto member die,,bawak cam biasa,,bler nak brek depan,,rasa lain macam,,cam lost,,apa lagi..aku benti lah kejap,,tengok2,,memang dah hilang pam brek moto aku,,perrhh sedih siot rasa,,hanya allah sahaja yang tau macam mana perasaan aku,,

antara manis yang aku x kan lupakan adalah,,

1)dapat jumpe ramai kawan2 dari pelbagai negeri,,leh lorat bahasa dieorg,,haha,,best time tuh,,last2 aku kena kutuk ngan dieorg,,sebab,,entah susah nak ckp,,better aku x yah ckp,,huhu,,

2)pindah uma tengah2 malam.,perrhh,,x pernah di buat orang,,huhu,,tepat pukul 4 pg kiteorg cepat2 bawak barang ke uma sewa dekat ngan ostel kite org,,berpeluh2 jawabnye,,hahah,smpaikan pakguard x sedo time kiteorg angkut barang2 keluar dr pago ostel,,hahah,,

3)dapat practical kat maktab n kemas,,ya allah,,best kot time practical,,aku x kan lupe pada anak2 murid aku yang terdiri dr 5 ceria dan 6 bestari(maktab) dan 4,5 n 6 thn(kemas),,dieorg lah anak murid yang aku sayang sampai bler2,,aku x kan lupekan kenangan yang terindah aku time practical,,aku suke mengajar anak murid aku,,tgok muke dieorg,,kenakan dieorg,,bg hadiah smpaikan ade yg x dpt hadiah n menangis sbb x nak dngar ckp aku,,bler pujuk,,aku lak yg nak menangis d buat nye,,huhu,,sebak kot time tuh,,smpai meleleh air hingus anak murid aku x dpt hadiah,,hihi,,

4)dpt keje kat kenny rogers n giant,,keje kat kenny rogers dr mbe aku gak,,sbb x dek org nak cover dah,,so aku msk lah tuk dptkan duit tepi,,keje selama 2 bln sebab kedai tuh dah nak bankrup,,gaji pertama aku dpt rm89.90 kot,,enjoy kot dpt gaji pertama wlupon sikit,,huhu,,tp x dapat nak beli ape2 sebab beli hadiah murid2 aku,,huhu,,lepas tuh gaji ke-2,,dapat advance rm50,,time tuh x tau yg kedai dah nak tutup,,last2 tutup gak kedai tuh,,n balance gaji aku yg ke-2 dpt rm 150..makne nye gaji sebetul2 dpt rm400 tp dpt rm200..x perk lah,,aku redo ngan ape yg berlaku,,lps aku keje kat kenny,,aku p tye kat giant hypermarket melaka,,last2 dpt aku keje kat stu,,perrhh,,syukur aku rasa bler dpt keje kat stu,,hapy kot kje kat stu,,setiap gaji aku leh mencecah smpai rm 1000..yg plg byk aku dpt rm 1300..tuh yg aku terus beli motorsikal legenda125 wrne biru.perrhh,,tuh titik peluh aku tuk dpt kan ape yg aku inginkan,,akhirnye,,dpt gak ape yg aku nakkan,,so aku dah dptkan nye,,aku bwk pusing2 satu melaka,,,satu melaka ke??hahah,,mentang2 motor baru,,huhu,,hapy kot aku keje kat giant,,rasa cam 6bulan keje kat situ,,gurau2,,marah2,,sedih2,,hapy2,,semuanya kat situ,,aku x kan lupa kenangan baik kat giant hypermarket melaka..sebab banyak kenangan kat situ,,kuar makan,,lepak2 p karoeke,,n macam2 lagi,,

nak cite lebih2..takut korg pening,,better aku stop sampai sini,,lain kali aku cite lagi kat blog aku nie,,

KENANGAN TETAP KENANGAN,,,,,,,,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


glitter-graphics.com
glitter-graphics.com