nuffnang ads

ini lah aku,,,weee..=)

ini lah aku,,,weee..=)
aku ingin melakukan sesuatu perkara yang sering orang lain buat,,aku cuba,,cuba,,dan akan mencuba tuk trs mendapatkan nye,,dan akhirnye aku akan mendapat penjelasan yang tepat,,adekah susah atau senang,,

jam dinding

Wavy Tail

I made this widget at MyFlashFetish.com.


glitter-graphics.com

lets go my friends follower me...

Selasa, 30 Oktober 2012

suatu hari nanti??MUNGKIN spt beliau,,amin..=)


assalamualaikum dan salam satu malaysia,,
hye kawan2,,,dah lama kot x bukak blog nie,,rindu nak berceloteh kat blog nie,,hari ini aku nak bercerita mengenai seorg tokoh yang aku sanjungi yg sebelum nie aku x mengenali beliau siap,,latar belakang serta ape yg dah terjadi terhadap diri beliau,,aku ade gak mendengar tentang beliau yang mengambil STPM sebanyak 7 kali,,korang sanggup amik STPM 7 kali,,klu aku pn x sanggup,,huhu,,

ok,,skung nie aku nak bercerita mengenai beliau..x banyak or  sikit yg aku kenali beliau,,apa yang aku tahu mengenai beliau adalah seperti berikut: 

Dr. Bustam kamri adalah pensyarah di Jabatan Asas Pendidikan, Fakulti Pengajian Pendidikan, UPM,,selepas itu bertukar ke unitar international university sebagai pensyarah dan dean di unitar.. Berpengalaman luas dalam pendidikan prasekolah dan dianugerahkan The Professional Childcare Qualification (Infant, Todler and Preschool) oleh The Commonwelth of Massachusetts Office of Child Care, USA. Beliau juga sering membentangkan kertas kerja dan menulis buku-buku berkaitan prasekolah.

ada tambahan mengenai beliau,,aku ade blog die dan aku interested ngan post beliau are nie,,so mari kite bace..kalau nak tau lbh lajut klik kat bawah,,=)

Saya cuma ingin memperluaskan perspektif khalayak bahawa program bidang awal kanak-kanak tidak hanya tertumpu kepada melahirkan graduan yang akan menjadi pendidik, pengasuh dan pengusaha perkhidmatan di taska ataupun di tadika. Seharusnya perlu dilihat lebih meluas lagi ke arah pengguna kanak-kanak (Young Consumers). Langkah UNITAR International University yang merupakan universiti pertama di Malaysia menubuhkan Faculty Early Childhood Studies mengorak langkah sebagai peneraju transformasi bidang awal kanak-kanak selaras dengan perkembangan industri tanah air kita yang memerlukan mereka yang berijazah dalam memberi perkhidmatan dalam pelbagai sektor perkhidmatan pendidikan, perindustrian dan pelancongan yang memberi tumpuan kepada kanak-kanak sewajarnya perlu diberi perhatian. Secara tidak langsung akan memperluaskan lagi skop kerjaya kepada graduan bidang awal kanak-kanak yang tidak hanya tertumpu kepada perkhidmatan pendidikan sahaja. Sebagai Dekan pertama menerajui Faculty Early Childhood Studies adalah dipertanggungjawabkan untuk merancang masa depan fakulti dan kerjaya pelajar supaya menjadi graduan berdaya saing di pasaran kerja (marketable graduated)


biler agak yerk ehk aku leh jadi seperti PROFESOR MADYA DR BUSTAM KAMRI..aku ingin menjadi spt beliau,,x mudah putus asa,,bersemangat dalam sesuatu perkara,,lihat lah beliau sekarang,,sudah mempunyai kerjaya yang baik dan berkualiti,,die sanggup mengambil STPM sebanyak 7 kali..knpe aku x boleh melakukan seperti beliau??errmm,,hidup ini bukan susah dan hidup ini perlu ade semangat yang jitu..kukuh,,n kekal,,jgn mudah PUTUS ASA,,itu lah ayat yg beliau guna,,harap aku boleh menjadi seperti beliau suatu hari nanti,,bidang kanak2 bukan susah mana,,cume kite bermain dengan psiko kanak2..jike kite berminat ngan kanak2,,maka kite perlu belajar cara bagaimana hendak mendekati kanak2 ngan bek serta kelakuan kanak2..

ini cuma share pendapat aku mengenai seorg yg dlu bekerja sebagai pekerja BONEKA JALANAN SELAMA 5 TAHUN,,korang sanggup x nak buat cam beliau??kalau aku,,hem3,,sure nak,,klu ade yg offer,,huhu,,sekarang pekerjaan beliau adalah seorg pensyarah di unitar international university,,dan nama beliau sudah semesti nya ke luar negara dan dapat di ingati sehingga sekarang..

ok lah,,ape yg aku ingin share nie,,cume seorg yg memegang scroll DIPLOMA PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK,,mana tau suatu hari nanti PHD PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK,,rezki kite bukan kite tau kan,,allah s.w.t yg menentukan kan,,di mana tinggi langit tuh akan aku kecapi sehingga dapat dan aku genggam,,(berangan2 dahulu,,bukan salah kan,,huhu,,

1 ulasan:


glitter-graphics.com
glitter-graphics.com