nuffnang ads

ini lah aku,,,weee..=)

ini lah aku,,,weee..=)
aku ingin melakukan sesuatu perkara yang sering orang lain buat,,aku cuba,,cuba,,dan akan mencuba tuk trs mendapatkan nye,,dan akhirnye aku akan mendapat penjelasan yang tepat,,adekah susah atau senang,,

jam dinding

Wavy Tail

I made this widget at MyFlashFetish.com.


glitter-graphics.com

lets go my friends follower me...

Isnin, 11 Mac 2013

perasan masih terumbang ambing..~~~

assalamualaikum dan selamat sejahtera,,salam satu malaysia dan salam kepada semua pembaca blog aku...

hari nie nak cite mengenai perasaan aku dalam kehidupan aku yang sebenarnya,,kalau x cerita maka xkan tau apa yang terbuku d hati bukan,,,

 

baik lah,,pertama kali aku mohon ampun dan maaf sebelum aku mula kan cerita mengenai diri ini,,sebab banyak kesilapan yang dah berlaku pada diri ini dan banyak perkara yang x sepatut nya berlaku dan perlu di ubah dengan slow2,,

pertama: aku nie agak sensitif,,sensitif ke??jom baca,,,

peka, mudah tersinggung dan berasa hati,,itu lah diri aku,,kalau x kena je,,mst cpt tersinggung,,mudah berasa hati,,dan cepat nak marah,,,entah lah ape yang patut aku buat cuma beristifar,,berselawat,,dan ingat pada illahi,,aku x lah sekuat yang mana korang sangkakan,,cepat gak sensitif nie datang,,x dapat benda tuh,,mula lah sensitif,,macam pompuan x??hahah,,tp apa yang korg nak kata kan pada aku,,aku akan anggap benda tuh sebagai satu gurauan,,gelakkan,,tp dalam masa yang sama ade lah sedikit terguris di hati nie bila ade orang cakap seperti itu kan,,sapa yang x terguris beb bila orang dah ngata kite kan,,tp dalam masa yang sama aku akan mendoakan korang akan mendapat cahaya(nur) dari illahi,,cepat2 ubah mind korang mengenai aku,,cepat2 ubah hati korang yang selalu mengata,,menghina dan lain2 lagi,,,kerana aku x nak doakan keburukan kawan2 aku lebih teruk,,bio lah korang nak kate ape pada aku,,yang penting aku akan mendoakan yang baik2 tuk korang,,,aku akan anggap korang kawan dan sahabat aku sampai mati,,insyallah!!!

kedua: aku nie x matang lagi..ye ke x matang??jom baca lagi,,,

yup,,aku masih lagi bersikap seperti kebudak2kan,,sebab aku suka dengan kanak-kanak,,sikap kematangan aku belum lagi tercapai kemungkinan aku kena berkawan yang lebih tua dari aku,,tapi bile nak je berkawan ngan lebih tua aku x tau nak cari dimana orang yang sesuai,,aku cuba nak ubah sikap kebudak2kan nie ke sikap kedewasaan masih lambat,,disebabkan aku x de kawan2 yang lebih tua dari aku,,itu kemungkinan kot,,dan aku masih dalam kebudak2kan mungkin belum capai usia yang sepatutnya,,(umo dah 24 tahun,,masih x capai umo yang sepatut nya??pelik,,ape yang perlu aku buat???),,nak bergaul ngan orang lebih tua aku,,aku x de kawan2 yang lebih tua dari aku,,yang ade pon sama baya n bawah bapa tahun dari aku,,,masih tercari2 kematangan aku di mana dan bila,,,,,,,,

ketiga: aku nie x seperti lelaki yang lain,,nak tau,,jom baca,,

dari kecik sampai lah nie,,aku masih berkawan ngan pompuan,,kawan laki aku boleh di kira berapa ramai lah sangat berbanding ngan pompuan,,aku lebih minat berkawan ngan pompuan dari lelaki,,mesti korang akan menganggap aku nie,,blah,,blah,,blah,,kan,,x pe,,yang penting aku tau ape yang aku buat,,sejak kecik lagi jugak aku main masak2,,pondok2,,dan main kawen2,,dengan budak pompuan,,kalau permainan laki cuma main basikal(pinjam kawan),,main gasing,,main guli,,tuh je yang aku tau semenjak kecik yang aku main,,hahaha,,,agak mengenjelkan bagi korang kan,,bile aku dah beso pn masih berkawan ngan pompuan,,sampai lah skung,,kawan laki pon masih boleh berapa kerat,,so aku x tau cm mana nak bagitau yang sedangkan aku nie lelaki,,tapi aku ada naluri nak kawen,,nak ber"couple",,tapi bile,,dimana,,aku pn x tau agak nya akan berpasangan,,errmmm,,aku nie x sekuat yang macam laki lain,,,x segagah yang kaum pompuan ingin kan,,x sekacak seperti laki lain,,dan x sehebat bila lelaki mengurat,,aku x tau cam mana nak mulakan,,tapi bila nak mulakan,,mesti ade yg terselit,,kejantanan aku x sehebat bila lelaki lain nak mengurat pompuan,,errmmm,,itu lah ape yang aku ingin kate kan,,

 
keempat: aku lebih selesa berseorangan,,tapi jeles tengok ade pasangan dan kumpulan berjalan2,,,jom baca,

aku lebih selesa nak kemana2 tanpa kong2an,,tp dalam masa yang sama,,aku jeles dengan ape yg berlaku di depan mata aku,,antaranya,,ade kumpulan dalam 3-5 orang,,bgaimana mereka boleh berborak sehingga pecah perut,,dan pasangan orang bercinta,,bagaimana mereka boleh bercerita panjang dan ade je idea nak memulakan bercerita dari satu hari ke hari lain,,,kalau aku berjalan ngan kumpulan,,aku je yang tumpang gelak,,tp bile nak cerita,,mmg kosong,,x tau nak mula kan cm mana,,kalau dengan pasangan pulak(cerita lama dalam pasangan) aku x tau nak mula kan,,bler cerita tuh dah abis,,dua2 mendiamkan diri,,sampai ke tempat destinasi,,,aku pn x tau,,nak borak,,tp x dek cerita yang nak di ceritakan,,cm mana pasangan dan kumpulan nie ada cerita kan,,boleh memanjangkan cerita bila bercerita,,,nak katekan tgk cerita tuh kat tv or mana2 mesti ade yang sambung2,,errmmmm,,sedih hidup aku nie,,,x dek ape yang nak di cerita kan,,bler cerita tuh dah abis situ,,situ lah stop sampai ke tempat lain dan sampai ke rumah,,,

 
kelima: berpasangan??4 wife 1 husband(who,,where,,when,,why n how)

aku masih bertanya2,,tang mana keistimewaan diri aku,,tang mana kelebihan aku,,dan tang mana orang boleh minat kat aku,,,sejujurnya,,aku ingin kan ape yang orang lain ingin kan,,tapi masa yang belum mengizinkan,,sebab apa yang aku kata masa yang belum mengizinkan,,antaranya adalah duit,,masa,,dan tempat,,,kalau bagi yang lain semua nya boleh d handle bukan??kalau duit blh pinjam kat adek beradek or mak ayah,,masa blh arrange kan nak kuar bila,,tempat cari yang dekat2 senang nak keluar bukan,,bagi aku,,aku x nak menyusahkan semua orang,,aku utamakan duit aku sendiri untuk menjalinkan hubungan,,keje yang tetap supaya aku dapat menanggung pasangan aku,,masa sesuai ngan wktu keje aku bler aku akan bekerja di kementerian kemajuan masyarakat,,sebab aku belum tau lagi waktu keje aku macam mana dan cara bekerja dengan pihak kemas bagaimana,,dan tempat kalau dapat tempat yang tepat boleh aku jumpa,,kalau tempat yang jauh2,,bagaimana??mungkin bagi pasangan yang lain jika dapat pasangan jauh2 mesti kata ok ape,,x de masalah pn,,ok je perhubungan kami,,errmmm,,aku pn x tau nak cakap macam mana,,sebab aku pernah lalui,,tapi memeritkan hati dan susah sebab aku x berduit dan payah nak mencari waktu yang sesuai untuk berjumpa,,kemungkinan selepas aku dapat keje,,insyallah,,semua akan berjalan ngan lancar dan aku akan kukuhkan kewangan dari semua sudut,,dan anggap semua nie dugaan bagi aku,,,selain itu,,aku nie jenis yang agak lain dari laki lain,,sebab aku nie lembut tapi bukan lembut nak jadi pompuan,,dalam naluri aku ingin berkawen seperti pasangan kawan2 aku yang sudah berumahtangga dan memiliki anak2 yang comel serta soleh dan solehah,,aku x nak pasangan aku tuh bile dah tau sikap n perangai aku terus reject aku bulat2 dan x nak bagitau sebab ape kekurangan diri aku,,kalau dah terjalin nya percintaan antara satu sama lain,,mesti ade kesefahaman,,bertolak ansur dan dapat menyelesaikan apa yang berlaku,,bukan gitu kawan2,,dalam setiap masalah mesti ade penyelesaian bukan,,pernah berlaku,,bertanya kepada pasangan aku,,kenapa pilih abg n kenapa x pilih orang lain??beliau berkata entah lah,,(sambil tergelak),,aku time tuh nak je blah,,tp masa tuh aku masih dlm lingkungan 20 thn nak msk 21 thn..masih kebudak2kan lah katekan,,bagi aku lah,,huhu..

apa yang aku luahkan pada hari ini dapat lah kawan2 dan sahabat2 memahami serta tidak lah mengata apa yang yang aku dah buat selama ini,,ini lah diri aku dan aku memohon keampunan dan beribu kemaafan dari hujung rambut hinggalah ke hujung jari kaki aku,,bukan nak kecewakan diri kalian,,aku buat semua ini ada sebab dan ini lah sebab nya,,dan baca lah dengan baik2,,ayat agak panjang seperti perdana menteri memberi ucapan,,hahahah,,peace no war!!!

bagi komen sikit,,tq kawan2 yang sudah sudi membaca blog nie walaupon ianya x sehebat blog kawan2 yang lain,,

wabilahitaufiq walhidayah wasalamualaikum w.b.t...........

1 ulasan:

  1. Geng,awat sedih sgt bunyik ni. Kalau aku ade wat salah,ampun dan maap dipinta. Selamat hari raya,ejam. T_T

    BalasPadam


glitter-graphics.com
glitter-graphics.com